www.ribar.com.mk
http://ribar.mk/forum/

konzervacija na tomos 4
http://ribar.mk/forum/viewtopic.php?f=132&t=3175
Страна 11

АвторCOLON  tapa [Вто Јан 01, 2013 7:17 pm ]
Наслов на мислењетоCOLON  konzervacija na tomos 4

Zbor dva za prezimuvanje na legendata (po zastapenost)na nasive prostori, tomos 4 tomos 4.5 .razlikata megu ovie dva e sto 4.5 ima vgraden kumplung i elektronsko palenje .vo momentov mozebi ne e najsrecen izbor na motor za lesni plovila (poradi izborot na ekoloski , cetvorotakten) ,no i negovata bucavost,potrosuvacka i los izgled " no "" ima ekonomska opravdanost poradi dostapnosta na rezervni delovi lesna mehanika i relativno mali trosoci za odrzuvanje.
Jas licno i da kupam nekoj drug ovoj ce go cuvam bideci mu ja znam dusata.
Mu treba samo malce vnimanie vo tekot na zimata.Prvo ja proveruvate glavata na elisata ..dali vo nea doslo do vleguvanje na voda (sto povlekuva da se napravi zafat na tesnenje na glavata).Najdobro se raboti na stojalo.so imbus 5 se ispusta staroto maslo i ako nema voda vo glavata se zamenuva so maslo epol 50 ili drugo "soodvetno maslo"(jas naogam 70) .[ img ]
krene te go motorot vo horizontala i ture te od masloto.koga ce se napolni puste te go vo vertikala na stojaloto pri sto vozduhot i visokot maslo ce prelie.
[ img ]
zatvorete bez da napravite steta na dihtonzite(gumicite)na imbusot.
[ img ]
vo 1 lit benzin turete 10% dvotaktol i ostavete motorot da poraboti 2 min.
ce se stvori mnogu dim no toa e rezultat na dobro podmackuvanje :D
[ img ]
izvade te go crevoto za dovod na gorivo za motorot sam zastane .zatvorete kapackite
[ img ]
izvadete ja svecicatakoja e zauljana (koga ce palite na prolet isciste te )i slabo navrtete ja .
[ img ]
od vreme na vreme povlecete na starterot so izvaden kabel od svecica.
rezervoarot isplaknetego so ostatokot od jakata mesavina.
na prolet nova mesavina i cistenje svecica i" bistro" kolegi.

АвторCOLON  kozjak [Вто Јан 22, 2013 10:27 am ]
Наслов на мислењетоCOLON  Re: konzervacija na tomos 4

Tapa da mi pomognes , kade moze da najdam maslo Epol ?

АвторCOLON  sasoj [Вто Феб 05, 2013 8:23 pm ]
Наслов на мислењетоCOLON  Re: konzervacija na tomos 4

Uste eden sovet...koga ke ja izvadis svekicata,ubavo isprskaj vnatre i voopsto isprskaj go celiot motor so VD 40..
ke go zastitis motorot od korozija i kablite ke gi zastitis od ostetuvanje i pukanje... :ok_ok:

АвторCOLON  akiribar [Сре Феб 06, 2013 1:41 am ]
Наслов на мислењетоCOLON  Re: konzervacija na tomos 4

prekrasna tema i pouchna :)
bash vchera zenamu na turko me prashuvashe dali znam da napravam konzervacija na motorot na turko.
jas neznaev :oops:
bravo tapa prijatele ;)

АвторCOLON  Metabo [Чет Maј 02, 2013 11:57 am ]
Наслов на мислењетоCOLON  Re: konzervacija na tomos 4

Ајде и од мене мала помош, јас искрено да кажам досега само имам видено такво чудо, но исто е тоа дали е мотор од чамец, водна пумпа, за возење и т.н секој мотор е сличен во механика, четворотактен и двотактен.
Доколку, е двотактен можеш да сипеш масло во отворот на свеќичката, притоа клипот да ти биде во внатрешна крајна положба затоа што каналите за влез на работна материја се отворени, и низ нив ќе се спушти маслото кое го тураш ќе стаса до коленесто вратило , клипница и т.н , доколку клипот е во надворешна крајна положба, маслото ќе остане над клипот подоцна кога ќе го завртеш коленестото вратило нема добро да слезе, значи најдобро е вака како што опишав. За видот на маслото, мислам дека не е толку битно, има масла за конзервација, но може да се сипи двотактол, моторно 15w-40 . Количина некаде околу 200 ml. И после сето ова да се заврте коленестото вратило со рака неколу пати, на 30 дена или 1 месец, да се завртува по неколу пати со рака. Кога ќе дојде време за употреба или деконзервирање, испушти го маслото, би ви препорачал кога ќе се испушти маслото да сипете дизел гориво или бензин (да се испери) и да завртете неколку пати на коленестото вратило и да го испуштите. Нека постои така со извадена свеќичка и тргнете неколку пати на тргалото (сајлата), за да излезе што е можно повеќе од конзервираното. Исчистете ја свеќичката, ставете ја и обидете се да го запалите, можно е повеќе да дими (тогаш согорува остатокот од маслото што се налепило на ѕидовите од внатрешноста), но ќе се стабилизира. Ова е општо околу овај вид на мотори, се препорачува и перење на резервоарот но тоа кај нас не успева :howitz: :mrgreen: . Сега за четворотактни некој збор. Испуштете го маслото дури моторот е топол, така сите талози и нечистотии побрзо ќе излезат. Сипете ново масло, до потербната мера. Според видот на ладење може да биде воздушно ладен и водено ладен. Ако е воздушно нема ништо што треба да се преземе, ако е водено ладен испуштете ја водата , може да замрзне во зимскиот период, или сипете антифриз кој не мрзне (ако има сипено проверете го на колку мрзне и секој антифриз си има определен рок на користење , после истекот треба да се замени затоа што можи да направи проблеми иако е измерен и покажал дека не мрзне, сигурно си е сигурно). Бил како и ви препорача кај двотактните исто и кај овој вид на мотори во зимскиот период кога не се работи да зе завртува радилицата (коленесто вратило). Овој вид на мотор е спремен за употреба кога ќе дојде време , бидеќи не се конзервира. Пожелно е отворите и на двата типови на мотори (издувен и усисен) да се затнат со некое парче текстил, пуцвал... Гледам дека има некои вретена (пренос), за ова перкава да врти сигурно има и масло, кога ќе измине рокот на употреба да се замени со ново, можете деловите кои мислите да кородираат да ги испрскате со VD -40 (одвијач) .
Тоа е накратко за ова, доколку има некој ново вакво моторче и има упатство за употреба , конзервирање, деконзервирање треба да се придржува околу истото... мислам дека барем малку помогнав тоа што можам.

АвторCOLON  fisherman.m. [Нед Maј 05, 2013 10:46 pm ]
Наслов на мислењетоCOLON  Re: konzervacija na tomos 4

Мое мислење и искуство.
Поседувам Томос веќе 24 години и на крајот на риболовната сезона (ноември) ја вадам свеќичката, прснувам МАЛКУ WD-40 во цилиндарот и го повлекувам стратното јаже неколку пати а на местото на свеќичката ставам крпче добро намокрено со масло. Секогаш кога имам прилика го повлекувам 2-3 пати стартното јаже за да клипот и клипните прстени не стојат подолго време на едно место и евентуално кородираат.
Секако на крајот на сезоната го менувам и маслото во дифернцијалот (100 ml).Внимавајте кога го испуштате старото масло, ако на почетокот истече вода (таа е најдолу како потешка) тоа е знак дека најверојатно имате проблем со еластичниот заптивач-семеринг на оската на елисата што значи дека треба веднаш да ја замените за да не претрпите поголема штета. Препорачано масло за ова е EPOL 50 на INA но бидејќи истото го нема кај нас употребете било кое масло за менувачи и диференцијали HIPENOL SAE 80/90W, бидејќи кај Томос-от немата големи сили и оптоварувања.
На крајот најскапиот зафат, го полнам со бензин-машавина металниот резервоар (12 лит.) од причина што доколку е празен а постар по годиште на внатрешните зидови се појавува корозија која потоа прави проблем во работењето на карбураторот и бензинската пумпа а најчесто се детектира како црвено-кафеав талог во лончето на карбураторот односно боја на горивото.
Проблемот со последниов зафат е што многумина стручњаци од оваа област не препорачуваат да се употребува мешавина постара од месец дена но бидејќи е горивото скапо оваа препорака не ја почитувам.
Оние кои што користат пластични резервоари едноставно само треба да го измијат со малку чист бензин и да го сотават сув до следната сезона

АвторCOLON  sasoj [Пон Maј 06, 2013 3:09 pm ]
Наслов на мислењетоCOLON  Re: konzervacija na tomos 4

Мислам дека е време да пишувате за.......ДЕКОНЗЕРВАЦИЈА
ПОЧНА СЕЗОНААААА.... :thumbs_up:

Страна 11 Часовникот е според Македонско време или според зоната: UTC_OFFSET Etc/GMT-2
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/