Тенденцијата за подалечни исфрлања во крапскиот риболов доведува до појава на машинки со
големи шпулни со кои се овозможува полесно одмотување на конецот од шпулната а и со едно завртување собираат повеќе од еден метар најлон со што и побрзо презафрлуваме.
Бидејки конецот во моментот на исфрлање не излегува во права линија од шпулната
туку во една спирала чија што големина зависи од дијаметарот на шпулната, оваа појава при исфрлање доведува до удирање по бланкот на трската посебно изразен пред првиот водач но најлошото од целата работа е што
многу често спиралата знае да се замота околу првиот водач и ако замотувањето е на почеток на исфрлувањето а ловиме и со потенок конец во повекетп случаи тоа доведува до кинење на линијата.
За да се избегне овој ефект зголемен е првиот водач на трските на 50мм со цел да го намали ефектот на спиралата на најлонот, удирањето на најлонот и слични несакани работи.
Инаку нема како да се избегне триењето на самиот конец при неговиот пат низ водачите,
контактот со водачите е неизбежен затоа што најлонот не минува низ нив во права линија и така затегнат за да не е во контакт со водачите.
Искористив една моја снимка да во два случаја прикажам што се случува, во првиот спирала а во вториот спирала и обмотување на конецот околу првата карика.
nekako Vasil gi nacna site potrebni parametri za ovaa problematika pa ce go citiram nego
Golemiot dijametar na spulnata ovozmozuva najlonot da ima pomala memorija pred se.Zamislete najlon namotan na cevce od dijametar od 1cm.. kako feder ce bide koga se odmota.Dolzinata na spulnata ovozmozuva isto taka pomalu trienje na konecot pri izleguvanje,odmotivanje. ..
Tocno e deka konecot izleguva vo edna spirala od spulna,E sega motanjeto okolu prviot ,najgolemiot sprovodnik .. .se javuva poradi edna pricina ,a taa e razlikata vo brzinata pomejgu konecot so olovoto na edniot kraj i brzinata na konecot koj izleguva od spulna...toa bi bilo vaka nekako objasneto.zafrlame olovoto postignuva najgolema brzina prvite nekolku momenti i kako leta taa brzina pocnuva da opajga...dodeka od spulnata konecot seuste izleguva po inercija so golema brzina.I sto se slucuva? dojduva do situacija kade imame visak spirali od konec pred prviot sprovodnik koji olovoto vece ja nema potrebnata brzina da gi povlece.So prava kombinacija na masinka,debelina na konec i tezina na olovo toj problem moze skoro 100 % da se otkloni . kaj sekoja trska..zapletkuvanjata na konecot vo pogornite sprovodnici od istite pricini,nekogas podpomognati od jak stranicen vetar...Fuji toa totalno go eliminira so K-serijata sprovodnici.
So zgolemuvanje precnikot na prviot sprovodnik nisto nema da se podobri toj problem...fabricka krapska trska,jas stvarno ne znam koja masinka e zemena kako reper pri izborot na mesta,rastojanija kade i kako ce bidat rasporedeni sprovodnicite.Toa go odlucuvaat zamislenata oska na trskata i zamislenata oska na osovinata na spulnata od masinkata.
Oskata na osovinata na spulnata pak go diktira agolot pod koj e postavena stopata od masinkata sprema trskata...a toa e razlicno skoro kaj site firmi...vtor mnogu vazen moment e rastojanieto na prviot sprovodnik -najgolemiot od spulnata.Toa mesto zavisi od samata spulna i agolot pod koj e osovinata.
Rasporedot na tie 6-7 sprovodnici na krapskite trski e spored taka nareceniot COF sistem.Toa e koga gledas so oko niz najgolemiot sprovodnik gledas se pomali koncentricni krugovi se do sprovodnikot na vrvot.
Toj COF ili
Cone-Of-Flight e najdolgo vo upotreba ,se razmisluvase bas na nacin kako Vasil objasni... Fukncionirase na konci so golem dijametar, debeli po nase .ama denes site znaeme sto dijametri koristime ,kolku memorijata na najlonite e namalena a nosivosta zgolemena...No sega toj COF debelo e nadminat , kamerite so golema brzina na slikanje ,snimanje kadrovi im gi otvorija ocite na strucnjacite sto vsusnost se slucuva...Taka svatija deka ne e do goleminata
nego sto pobrzo i vo pokratok pat spiralite da se napravat prava linija.....
TAKA se postignuva pogolema dalecina.Za toa da go storat , drasticno go smenija rasporedot i dijametarot na karikite...Do sega bea ajde na pamet malku 30-25-20-16-12--10-10 . . . A sega se 30-16-12-8-8-8- na primer...Znaci sto pobrzo da gi snema tie spirali...toa sto se dobiva so vtoriot nacin e pobzo ispraven konec i leta kako niz cevka od Benelli karabin
pomalo trienje pogolema dalecina..Fuji go narekuva NGC sistem new guide concept .ima varijanti i tuka ma nema potreba da zalutame tamu...Ovaj sistem nudi i mnogu drugi povolnosti sporeden so COF .ama za toa nekade na drugo mesto . ..Nikakva povolnost ne nosi 50mm sprovodnik osim debelata cena sto ja ima...i ubava na oko trska ..napraveni se iljadnici sporedbi testiranja od rod building majstori ,takmicari vo zafrlanje vo dalecina...JOK NGC e dominanten denes sekade vo svetot.Cak zakoravenite amerikanci ,edvaj od glava so cekan im go izbivaa toj COF sistem
site denes premninaa na NGC ...Ima nekade na ovaj forum slika od tabela od Rod Hutcshinson ..bas okolu ovaj problem COF sistem protiv NGC.napraveni isti blankovi po dvata koncepta i testirana ...mene ne mi e bitno sto taka Rod dobil plus nekoj 6-7 metra i poprecizno zafrlanje . ...nudi i drugi prednosti toj NGC ,mnogu povazni ...
Mozam da vi kazam i ova..ni edna gotova fabricka trska ne moze da ima performansi kolku sto bi imala trska koja od start e napravena za odredena masinka koja ce se koristi....
PS .moze li nekoj da gi smali slikite od Vasil.mal monitor imam . . . ..